wtorek, 8 września 2015

Przyjaźń na odległość.

Hej Ziomeczki!

Z góry chciałabym przeprosić za to, że wczoraj nie wstawiłam wpisu, ale.. Nie dałam rady. :) Ale za to post pojawił sie dziś i jutro! Nie przedłużając- przybliżę Wam temat dzisiejszego posta. 


''Przyjaźń na odległość'', ''Internetowa przyjaźń''. Pewnie są te nazwy niektórym znane, mam racje? No właśnie, to w XXI wieku jest temat, który dotyczył już zapewne 3/4 nas tu zgromadzonych. 
Jako, że ja znam Przyjaźń na odległość bardzo dobrze, co więcej, jestem od prawe dwóch lat w takiej przyjaźni, to postanowiłam poruszyć ten temat. 

1. Co to jest przyjaźń na odległość, przyjaźń przez internet?
~ Przyjaźń na odległość, jest to rodzaj przyjaźni dwóch lub więcej osób, które mieszkają od siebie sporo kilometrów, spędzają dużo czasu ze sobą w internecie, spotykają się zaledwie kilka razy w roku, a mimo to, potrafią sobie zaufać. Każdy dzień jednej osoby jest bardzo interesujący dwa drugiej i na odwrót, a gdy już sie spotkają, to nie potrafią sie nagadać. Pomimo tego, że już opowiadały sobie coś przez internet, to powtarzają niektóre tematy setki razy, za każdym spotkaniem inaczej i za każdym razem słuchają się ze skupieniem nawzajem, tak, jakby było to wypowiedziane z ust drugiej osoby poraz pierwszy. Robią sobie nawzajem niespodzianki, rozmawiają godzinami przez telefon, a co najważniejsze, nie potrafią bez siebie żyć. 

~ Internetowa przyjaźń, to taka, która istnieje tylko w internecie. Najcześciej jest ona między dwiema osobami, które mieszkają zbyt duża odległość, by sie zobaczyć. Pomimo tego, ze nigdy sie nie widziały, ufają sobie na tyle, by mowić sobie o większości swych tajemnic. Nie mogą sie zobaczyć, przytulić, porozmawiać na żywo. Zdają sobie sprawę z tego, że raczej nie ma możliwości widzenia się w najbliższych kołku lat, ale jednak istnieje w nich wiara, która sprawia, że jednak ta przyjaźń jest.

Czym sie one różnią? 
Myśle, iż każdy już zauważył różnice, ale wyjaśnię dla tych, którzy nie wiedzą.
Przyjaźń na odległość różni sie od internetowej przyjaźni tym, że ci ludzie widzieli sie na żywo i maja pewność, ze osoba, z która spędzają godziny 'przez kabel' to napewno ta osoba, a nie całkiem ktoś inny. 

Boisz sie, że jednak ta przyjaźń nie przetrwa? Poniżej przedstawię Ci 5 sposobów na to, byś mógł utrzymać taka przyjazn :).
1. Informujcie sie na bierząco.
Stało sie coś ciekawego w danym dniu? Masz chłopaka? Stał sie niespodziewany wypadek? Koniecznie poinformuj o tym swoją przyjaciółkę! Lepiej, by dowiedziała sie od Ciebie niż od osób trzecich.
2. Opowiadajcie o sobie.
To, że nie mieszkacie koło siebie, nie oznacza wcale, ze nie możecie o sobie wszystkiego wiedzieć. Nawet, jeśli masz opowiadać godzinami szczegóły o sobie, po prostu opowiedz! Jestem pewna, że przyjaciółka napewno chętnie o tym posłucha :). 
3. Pamiętajcie, o czym rozmawiałyście/ pisaliście. 
Nielada wyzwanie, prawda? Wiem po sobie, że po czasie nabiera sie wprawę, przynajmniej wiem, że przyjaciółka mnie słucha i nie rozczaruje się, gdy wspomnę o sytuacji sprzed pół roku, o której już dawno jej mówiłam. 
4. Rozmawiajcie regularnie. 
Telefon na dobranoc? SMS na dzień dobry? I odrazu pojawia sie uśmiech na twarzy, bo wiesz, ze ta osoba zawsze przy Tobie jest :)! 
5. Zrozumcie, że nie macie tylko siebie.
Jeśli wasi rodzice denerwują sie, że spędzacie przy komputerze zbyt wiele czasu, a przyjaciele narzekają, że ich zaniedbujecie- zdecydowanie powinnyście trochę przystopować. Dajcie sobie czas na inne obowiązki i przyjemności, spędzajcie wiele czasu, ale nie zaniedbujecie innych ważnych rzeczy! Jestem pewna, jak napiszesz przyjaciółce, że napiszesz, gdy wrócisz ze spotkania z chłopakiem, zrozumie.  Dzięki temu będziecie miały kolejny interesujący temat do rozmowy. 

Skąd wiem tyle na ten temat? 
Otóż od 16 października 2013 roku mam przyjaciółkę na odległość. Spotykamy sie kilka razy w roku, dzieli nas aż 800km, ale sie nie poddajemy. Wiemy o sobie bardzo dużo, zgadzamy sie prawie we wszystkim, a co najważniejsze, traktujemy sie jak siostry. Opieprzamy jak ojcowie, opiekujemy sie sobą jak matki, kochamy jak rodzeństwo. Ufam Jej, a Ona mi i wiemy, że to przetrwa na zawsze. 

               July, '15

              July,'15


Dziękuje za wszystkie komentarze pod poprzednim postem i jeśli dotrwałaś do tego zdania, to wiedz, ze Ci dziękuje z całego serduszka za przeczytanie! <3

2 komentarze:

  1. ja tam swojego najlepszego przyjaciela poznałam przez neta i nie narzekam
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Poznałam kiedyś koleżankę przez Internet, ale jakoś straciłyśmy kontakt. Tęsknię za nią... Dużo ze sb pisałyśmy. C: ♥
    Zapraszam też na mojego bloga. - http://ayumi-ohayou.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń